Nike was in de jaren '70 het
Adidas Superstar Womens toppunt van sportontwerp geworden met een eenvoudige, utilitaire benadering van producten: multifunctionele schoenen met hoge prestaties die nog nooit eerder waren gemaakt. Op een bepaald punt in de jaren 80 kwam dat soort plateau's. Mensen waren op zoek naar iets anders, niet alleen in wat Nike aan het doen was, maar over de hele wereld.
Muziek was aan het veranderen. Disco was
Nike Air VaporMax Womens verdwenen. Ik ga niet eens beschrijven hoe
Adidas Superstar Womens het verschoof, omdat ik destijds drie kleine dochters had en ik luisterde niet naar veel muziek. Maar ik wist dat er rare dingen aan de hand
Nike Air Max 270 Mujer waren.
Hetzelfde gebeurde in kunst en design. Het midden van de jaren 80 was een overgangsperiode van een meer geformaliseerde hi?rarchie naar een lossere, op straat gebaseerde, meer inspirerende vorm. Wij bij Nike maakten deel uit van die golf, en ik was toevallig een
Nike Air Max 90 Womens ontwerper die het vanuit een schoenenperspectief deed, terwijl niemand anders dat was.
Het was een gelukkig ongeluk dat de overgang plaatsvond net toen Nike een beetje mojo verloor. Er was een grotere honger om iets nieuws en anders te proberen, en dat was rechtstreeks verbonden met de creatieve vonken overal om ons heen.
Die creatieve vonken leidden tot zichtbare Air en andere innovaties, vormden
www.miguelduvivier.fr de basis voor 30 jaar heruitvinding
Nike Air Max 90 Damen van het meest alomtegenwoordige kussenplatform van Nike en, misschien nog belangrijker, voor het eerst echt verbonden sporttechniek en ontwerpcultuur. Voorvoet Lucht. Lucht over de hele lengte! Tuned Air. Dit waren enkele van de verbazingwekkende
Nike Air VaporMax Womens veranderingen in zowel het merk als de esthetiek die de Max in de jaren 90 in de lucht brachten, en zijn evolutie weerspiegelde de teneur van het decennium.
Het tijdperk had een nieuwe soundtrack. Hip-hop breidde zich uit, Brit-pop domineerde de hitlijsten en nieuwe iteraties van dansmuziek versnelden BPM's en hielpen sportkleding te verwelkomen in raves in heel Europa.
Streetwear is geboren - of op zijn minst hard geraakt - in de jaren 90-convergentie van sport en cultuur. De stoere uitstraling van Air Max-modellen, van de 90 tot de Air Max Plus, hielp bij het transformeren van kleding,
Nike Internationalist Womens elke schoen even groot, gewaagd en kleurrijk.
Nieuwe technologie?n veranderden ook de manier waarop mensen met elkaar omgingen. Het World Wide Web werd een realiteit in 1991, en tegen de tijd dat de iMac in 1998 toesloeg, veranderden de opkomende platforms (inclusief een inventieve, gedigitaliseerde veilingservice in 1995) hoe mensen gemeenschappen cre?erden en goederen kochten en verkochten. Deze digitale revolutie hielp bij het verzamelen van sneakers
Nike Air Max 1 Womens van een mond-tot-mond niche-levensstijl naar een wereldwijd fenomeen. Hoewel zijn geschiedenis rijk is, gaat het verhaal van Air daar nooit over. Langdurige borderline-cultish verliefd op specifieke modellen betekent dat Air in bijna elke iteratie over het nu gaat. En de voortdurende heruitvinding en de fantasierijke geest erachter betekent dat het platform nooit ver verwijderd is van
Nike Air Force 1 Femme de volgende.
Het cre?ren van de Nike
Adidas NMD Womens Air Max vereist samenwerking, kameraadschap - een esprit de corps.
Het proces begint met Air Manufacturing Innovation. De mensen daar krijgen mogelijkheden voor te stellen - de vormen, het gevoel en de structuren van Air - en vonken inspiratie voor toekomstig ontwerp. Door hun technische doorbraken kunnen andere teams de sleutels ontgrendelen voor een zachtere, springerige, flexibelere rit.